کوروش منصوری
یکی از تیونر های ایرانی و خیلی بزرگ دنیایه که کاراش همیشه جزو بهترین ها
بوده. روی کمپانی خاصی تعصب نداره و محور کارش فقط خفن بودن ماشینه. از
نمونه ی کاراش می تونیم به فراری ۵۹۹GTB و رولزرویس فانتوم و مرسدس بنز SLR
و جدیدا بوگاتی
ویرون اشاره کنیم.
بوگاتی رو هم که همه میشناسیم. ماشینی بود که تونست رکورد سرعت رو از مرسدس بنز مکلارن F1 بگیره و عنوان گرون ترین ماشین جهان رو هم کسب کنه. یه موتور ۱۶ سیلندر W شکل داره با حجم موتور ۸٫۲ لیتر و قدرت موتور ۱۰۰۱ اسب بخار. ۷ تا توربوشارژر داره. شتاب صفر تا صدش هم ۲٫۵ ثانیه ثبت شده و ماکزیمم سرعتش هم ۴۰۷ کیلومتر بر ساعته.
دو سه ماه پیش منصوری اولین بوگاتیه تیونینگ شده رو به نام Bugatti Veyron Vincero تو یکی از نمایشگاه های دبی عرضه کرد. اما الان با تغییرات مفصلتری داره تنها ۳ مدل جدید رو ارائه می کنه. کمی روی چراغ های LED کار کرده و قدرت موتور ۱۰۰۱ اسب بخاری بوگاتی رو هم ۱۰۰ اسب ارتقا داده!!!!!! باید بگم که منصوری اوولین تیونری هستش که تونسته روی موتور W16 بوگاتی دستکاری کنه.
قیمتی رو هم که منصوری
روی vincero گذاشته حدود ۱ میلیون دلاره که با قیمت پایه ی خود بوگاتی
سر جمع می شه ۳٫۵ میلیون دلار!!!!!!!!!!!!! یعنی ۳٫۵ میلیارد تومن. که
البته اگه بخاد پلاک هم بشه شاید ۷ میلیار تومن هم بشه!!!!!!!
بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب
خوب GT3 یه کلاسه توی
مسابقات لمانز که به ماشینایی گفته می شه که باید خیلی شبیه به مدل
اورجینالش باشه. تنها تغییراتی که می تونن روش اعمال کنن شامل وزن کم کردن و
نصب دیفیوزر و باله و رینگ و لاستیک اسپورت و اینجور چیزاست.
عکس های زیر هم متعلق به یه لامبورگینی GT3 هستش که بر پایه ی گلاردو LP560 ساخته شده.
همین!
چند وقت پیش رولزرویس
مدل کانسپتی رو تو یکی از نمایشگاه ها عرضه کرده بود به نام ۲۰۰EX که EX
اون مخفف Experimintal به معنای آزمایشی بود. تو وبلاگم دربارش یه چیزایی
نوشته بودم.
حالا رولزرویس قراره همون کانسپت رو با کمی تغییرات به نام Ghost عرضه کنه که بخاطر طول خیلی کمش نسبت به Phantom به بچه رولزرویس معروف شده. البته همین بچه رولزرویس بازم حدود ۳۰ سانتی از BMW سری ۷ طولیتره.
BMW که صاحب برند رولرویسه روی Ghost یه موتور ۶٫۶ لیتری V12 نصب کرده که تا ۵۷۰ اسب بخار قدرت داره و فقط در ۴٫۷ ثانیه می تونه سرعتش رو از صفر به ۱۰۰ برسونه.
این سرعت و شتاب درحدیه که ghost رو از یه ماشین لوکس و تشریفاتی به یه ماشین اسپرت تبدیل می کنه.
۲۷۱ هزار دلاره که می شه ۲۷۱ میلیون تومن. البته با پول گمرک و ترخیص و
خودروهای فرسوده و پلاک و پول آب و برق و … می شه حدود ۶۰۰ میلیون. شایدم
بیشتر.
بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب
No related posts.
دیروز که رفته بودم نمایشگاه خودروهای کلاسیک تو قسمت ورودی دو تا ماشین خیلی خوشگل گذاشته بودن که مردم دورش حلقه زده بودن. البته هیچ بویی از کلاسیک بودن نبرده بودن و خیلی هم مدل جدید بودند.
یکی از این ماشینا تینا بود که اسم اصلیش تی ینا بوده مثل اینکه خود پارس خودروییها اسمشو عوض کرده بودن. ماشین دیگه هم نیسان قشقایی معروف بود. گفتن که نیسان قشقایی تا آخر سال وارد کشور می شه و تینا هم تا بهمن ماه.
وقتی یه سر به google reader زدم دیدم بعد n سال بالاخره cariran آپیده. اونم با یه پست مفصل از تینا. به یکی دو تا از خبرگذاری ها هم سر زدم دیدم بلهههههههههه مثل اینکه این دوتا خوشگل قراره جای ماکسیما و رونیز رو پر کنن.
مدیرعامل پارس خودرو گفته که قیمت تینا بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون خواهد شد که در این صورت بازم یه رقیب برای کمری و آزرا و این دست ماشینا پیدا می شه.
تو دو مدل XL و XV عرضه خواهند شد که دارای یه موتور ۶ سیلندر و ۲٫۵ لیتری با توان خروجی ۱۸۲ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۲۳۲ نیوتن متری در دور ۴۴۰۰ است. تو ویکیپدیا نوشته که شتاب صفر تا صدش ۹٫۸ ثانیه ثبت شده و ماکزیمم سرعتشم معلوم نیست!!!!
از مشخصات فنی و امکانات فنی دو مدل هم عکس گرفتم که می تونید ببینید و
مقایسه کنید.
برای اطلاعات بیشتر می تونید به اینجا و اینجا و اینجا و اینجا مراجعه کنید.
عکس های خودم:
عکس های نمایشگاه پکن ۲۰۰۸ که اولین بار از تینا J32
پرده برداری کردن:
بقیه ی عکس ها در ادامه ی مطلب.