جدید ترین ماشین های دنیا

غصه نخور هر نوع ماشینی که بخوای هست

جدید ترین ماشین های دنیا

غصه نخور هر نوع ماشینی که بخوای هست

هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز

<a rel=


کمپانی هیوندای در واردات خودرو به ایران خیلی موفق بوده و تقریبا همیشه بیشترین سهم رو در خودروهای وارداتی داشته. حالا پس از این موفقیت ها تصمیم داره به دنبال توسان و سانتافه ، هیوندای وراکروز (Veracruz) رو که در بعضی از کشور های اروپایی به نام ix-55 شناخته می شه رو وارد کنه تا یه جورایی کلاس خودروهای SUV بزرگ رو هم از آن خودش کنه.

وارکروز در کلاس crossover SUVهای بزرگ و لوکس طبقه بندی می شه که بر روی پلتفرم بزرگ شده ی سانتافه طراحی شده. سال ۲۰۰۶ زمانی که هیوندای بطور رسمی وراکروز رو پرده برداری کرد وراکروز بزرگترین عضو خانواده ی هیوندای شناخته می شد البته تا زمانی که portico به دنیا بیاد. وراکروز هم نام خودش رو همچون توسان و سانتافه از یکی از ایالات مکزیک گرفته. مثل اینکه هیوندای بقدری از تولید وراکروز ذوق زده شده بود که ماشینش رو فرا تر از یه SUV دونست و کلاس جدیدی رو به نام LUV اختراع کرد که از عبارت Luxry utility vehicle گرفته شده بود. به هر حال ایجوری می خواست امکانات رفاهی خودش رو به رخ رقیبانش بکشه.

وراکروز مدل ۲۰۰۸ در سه مدل GLS ، SE و لیمیتد وارد می شه که قیمتاشون چیزی حدود ۵۶ تا ۶۷ میلیون برآورد می شه. پیشرانه و گیربکسی که برای این هیولای ۲ تنی در نظر گرفته شده یه موتور ۳۸۰۰ سی سی ۶ سیلندر وی شکل با گیربکس ۶ سرعته ی شیفت ترونیکه که قابلیت تنظیم دستی رو هم داره. قدرت ۲۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متری توسط هر چهار چرخ منتقل شده و توسط سیستم ضد قفل ترمز و سیستم توزیع نیروی ترمز مهار می شوند.

با نگاهی به مصرف سوخت وراکروز می بینیم که با توجه به مصرف ۱۵٫۶ لیتری در شهر و ۱۰٫۶ لیتری در جاده ، نسبت به همکلاس های خودش تو همین رنج قیمت مصرف بهینه ای داره. مورانو با حجم ۳۵۰۰ سی سی و قدرت ۲۳۴ اسب بخاری ۱۷ لیتر مصرف شهری و ۹ لیتر مصرف جاده ای داره. پرادو GX با حجم ۲۷۰۰ و قدرت ۱۶۰ اسب بخاری ۱۵٫۳ لیتر در شهر و ۱۱ لیتر در جاده می سوزونه.

از نقطه نظر ایمنی هم باتوجه به نصب ایربگ های جلو و پرده ای ، ترمز ABS و سیستم traction control و ESP تونسته ۵ ستاره ی ایمنی رو از NHTSA دریافت کنه.

برخی امکانات وراکروز:

سیستم ضد قفل ترمز ABS – سیستم توزیع نیروی ترمز EBD – سنسور جلو – شیشه های برقی – آینه های جانبی برقی با گرمکن و راهنما – چراغ LED عقب – سیستم ضد سرقت – بازشدن قفل درها هنگام تصادف – سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD, MP3 و ۶ اسپیکر – فرمان و دسته دنده چرم – مه شکن جلو – ریل سقفی – تور محافظ بار – دسستگیره های بیرونی کروم – تزیینات کروم – بال عقب – رکاب جانبی – گل پخش کن – اگزوز دوبل – سنسور عقب -سیستم کنترل پایداری ESP – ایربگ جلو، عقب و پرده ای – فرمان برقی با قابلیت تنظیم در عمق و ارتفاع – صندلی برقی راننده و سرنشین – حاقظه فرمان، آینه های جانبی و صندلی راننده – کروز کنترل – سانروف برقی – صندلی چرم – سنسور باران – درب صندوق برقی – سیستم ورود بدون کلید – سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، DVD و ۶ اسپیکر – تهویه اتوماتیک دوگانه – روشنایی خودکار چراغهای جلو – رینگ ۱۸ اینچی

گالری عکس هیوندای وراکروز:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد